Terugkeer van het mooie weer: FMCG-verkoop +21%
- FMCG-verkoop steeg eind mei met 21%
- De alcoholverkoopt steeg met 48%
- De oorzaak? De feestdagen en de terugkeer van het mooie weer
Exclusief
De Belgische FMCG-sector wist zijn omzet met 21,2% te laten stijgen in de week die eindigde op 31 mei. Dat blijkt uit een rapport van Nielsen. De belangrijkste reden? De terugkeer van het mooie weer.
De omzet in de Belgische FMCG-sector is in de laatste week van mei met 21,2% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Deze stijging is vooral te danken aan de terugkeer van het mooie weer en aan de wettelijke feestdag, aldus Nielsen. De totale omzet in de sector overtrof zelfs het verkooprecord van de paasweek (week 15, +18%).
Hoewel de verkoop in veel categorieën met dubbele cijfers groeide, waren het vooral de alcoholische dranken die het erg goed deden. De verkoop steeg er met 48% tijdens de laatste week van mei.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?