Het Vlaamse e-commerceplatform Storesquare heeft 5 miljoen euro vers kapitaal ontvangen. Daarmee moet de naambekendheid van het platform de komende jaren vergroot worden.

Storesquare werd vorig jaar opgericht als Vlaams antwoord op buitenlandse webshops zoals Amazon en Bol.com. Het biedt een platform waarop lokale KMO’s hun producten eenvoudig kunnen aanbieden, zonder dat ze zelf een webshop met achterliggende logistiek moeten opstarten. Storesquare zorgt voor de logistieke afhandeling van de bestellingen en verwerkt ook de betalingen. In ruil betalen handelaars maandelijks een bedrag van 160 euro en een kleine commissie op elk verkocht product.

Ondertussen zijn er al 1.600 zelfstandige winkeliers aangesloten bij het platform maar toch blijven de resultaten nog achter, wat deels te verklaren is door de gebrekkige naambekendheid van Storesquare. Vers kapitaal moet daar echter verandering in brengen.

Website derijkstebelgen.be maakte bekend dat het online platform, dat een initiatief is van Unizo, KBC en mediagroep Roularta, recent een kapitaalinjectie van 5 miljoen euro heeft gekregen. Daarmee bedraagt het kapitaal van Storesquare nu in totaal 8,7 miljoen euro.

Het vers geld zal vooral gebruikt worden om reclamecampagnes te organiseren, zegt Xavier Bouckaert, de CEO van Roularta in De Tijd. “In de afgelopen maanden hebben we onze webwinkel verbeterd en in de komende jaren willen we hem met reclame in de markt zetten.”