Spadel heeft solide resultaten geboekt in 2023, met name dankzij een sterke omzetgroei in alle markten waarin het actief is. Zo maakte het bedrijf bekend in een persbericht.

Spadel (Spa, Bru...) sloot 2023 af met een geconsolideerde netto-omzet van 345,9 miljoen euro, een stijging met 7,9%, dankzij een sterke groei van de verkoop, de volumes en het marktaandeel. In België steeg de omzet met bijna 9%, in Nederland met 2%, in Frankrijk met 7% en in Bulgarije met meer dan 16%. Spadel is er dus in geslaagd om "marktaandeel te winnen en zijn leiderspositie te versterken in België, Bulgarije en Nederland, in een markt voor gebotteld water die over het algemeen onder druk staat". Het bedrijf meldt verder dat de verkoop werd gestimuleerd door de sterke prestaties van een aantal innovaties, met name de ecologische 5L- en 10L-formaten van Spa Reine. Daarnaast noteerde het bedrijfsresultaat (EBIT) een "opmerkelijke" groei van 65,2% tot 64,2 miljoen euro. De nettowinst is ook meer dan verdubbeld, van 12,8  miljoen naar 28,2 miljoen euro.

"Ondanks de moeilijke context voor de sector van gebotteld water en voor de economie in het algemeen, met een inflatie die bijzonder hoog blijft, zijn we erin geslaagd om in 2023 een zeer goede groei te realiseren in al onze markten", aldus Marc du Bois, CEO van Spadel. "Dankzij onze commerciële dynamiek en ons innovatievermogen, zowel op niveau van ons gamma als van onze verpakkingen, passen we ons voortdurend aan de veranderende consumententrends aan en winnen we marktaandeel. Deze sterke punten stemmen mij optimistisch over de verdere ontwikkeling van de froep in de komende maanden en jaren, ook al blijft het huidige klimaat oproepen tot voorzichtigheid.”