- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Belgische moderetailers zijn bijzonder tevreden over de eerste week van de wintersolden. Uit een rondvraag van sectorfederatie Comeos blijkt dat de fashion ketens gemiddeld 10% meer verkochten in vergelijking met vorig jaar.
De wintersolden in ons land zijn goed begonnen voor de modewinkels. Tot en met afgelopen vrijdag (6 januari) realiseerden de meeste handelszaken die Comeos ondervraagd heeft een aanzienlijke extra verkoop. Zaterdag temperde de belangstelling, wellicht omwille van de koude weersomstandigheden, maar toch sloten de meeste handelszaken af met een eindcijfer boven de 10% extra ten opzichte van de eerste soldenweek van vorig jaar. “In de steden en de shoppingcentra hebben onze handelaars gemiddeld zelfs nog beter gedaan dan 10 procent extra. In de periferie was het wat minder,” zegt Dominique Michel, CEO van Comeos.
Het koude weer lijkt de shoppers dus niet tegengehouden te hebben, integendeel. “De koudeprik van de voorbije week heeft er net voor gezorgd dat de typische winterartikelen massaal de deur uitvlogen,“ zegt Michel. De solden waren dit jaar dan ook gestart met fikse kortingen van -30 tot -70%, doordat veel warme kledij in de rekken was blijven hangen door het zachte winterweer van de voorbije maanden.
Ook de online retailers noteerden volgens de rondvraag van Comeos een toename van 20% van het aantal bezoekers ten opzichte van de voorbije weken. De klanten konden er overigens rekenen op dezelfde grote kortingen als in de fysieke winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?