Newtree maakt bekend dat de geconsolideerde omzet voor 2011 met 13% is gedaald tot 4,8 miljoen euro. De producten van de Belgische chocolatier worden in meer dan 5.000 winkels door heel Europa en de Verenigde Staten verkocht. Newtree America, vooral gepositioneerd in het premium assortiment, noteerde een daling van zijn omzet als gevolg van het besluit van Wal-Mart om nog maar in 20% van zijn winkelbestand premium chocola aan te bieden.

“Op de Belgische markt zien we een vooruitgang. Wij worden echter geconfronteerd met een dalende omzet bij Wal-Mart, door de beperking van het premium assortiment tot 20% van zijn winkels in 2011. Deze daling verklaart bijna onze gehele daling in 2011. Elders in de Verenigde Staten kennen we een significante stijging van de verkoop in onze premium distributiemarkt”, aldus de verklaring van Benoît de Bruyn, Gedelegeerd Bestuurder van Newtree.De chocolatier is van plan haar positioneringstrategie op de premiummarkten voort te zetten.“Dit jaar zal uitermate boeiend zijn omdat we al meer dan 2 jaar werken aan een veelbelovend strategisch platform. Onze positionering, onze producten en onze distributie zullen sterk worden uitgebreid”, concludeert de heer de Bruyn.