- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse online supermarkt Picnic heeft deze week zijn tweede distributiecentrum in gebruik genomen in Utrecht. De extra opslagruimte is nodig voor de landelijke uitrol van de websupermarkt in de komende maanden.
Het nieuwe distributiecentrum van Picnic op bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht is een aanvulling op het huidige DC in Nijkerk, dat te klein geworden was voor de retailer. Het nieuwe logistieke centrum heeft een oppervlakte van ruim 7.000 vierkante meter, en is daarmee volgens het Algemeen Dagblad drie keer zo groot als het vorige. Die extra opslagruimte was nodig. Niet alleen omdat Picnic groeit, maar ook omdat de internetsupermarkt volop zijn actieradius aan het uitbreiden is.
Picnic ging na proefperiode in Amersfoort in 2015 van start met het gratis bezorgen van online bestelde boodschappen, zonder dat er een fysieke winkel aan te pas komt. Daarna werd de dienst uitgebreid naar Leusden, Soest, Utrecht, Maarssen en Almere, waar hij 25.000 klanten telt.
Vanaf 2 april worden een aantal steden in het Westen van het land toegevoegd: Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Picnic werkt aan een landelijke uitrol en wil dit jaar in een 15-tal middelgrote steden in Nederland van start gaan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?