Een toenemende hondenpopulatie, telewerken, emotionele binding, gezondheid, ecologie, concurrentie van het web: er zijn vele factoren die aan de grondslag liggen van de cijfers voor de categorie petcare & petfood, die meer uitblinkt in waarde dan in volume.
We hebben het hier over een markt die zwaar doorweegt, ook al betreft die dan niet enkel de foodretail. “De Europese dierenvoedingsindustrie is goed voor een jaarlijkse omzet van 21 miljard euro, wat overeenkomt met 8,5 miljoen ton dierenvoeding”, meldt Maaike Pieters, marketingmanager van het merk Edgard & Cooper. De rivaliteit tussen honden- en kattenliefhebbers blijft zich uiten in de cijfers, terwijl de omzet van kattenvoer ondertussen de belangrijkste blijft, althans in de Belgische foodretail.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?