De Griekse-Amerikaanse modeontwerpster Pelagia Kolotouros start als creative design director bij het Franse modehuis Lacoste.

Het merk zegt zelf dat Kolotouros op een sleutelmoment aan de slag gaat. Lacoste introduceert namelijk een nieuwe aanpak met een collaboratief studiomodel dat naar een collectieve visie streeft. De samenwerking tussen de verschillende creatieve teams en collectieven die de collecties van Lacoste ontwerpen, zal zij eveneens leiden.

“Haar komst komt op een moment dat we onze artistieke aanpak vernieuwen en de creativiteit en aantrekkelijkheid van ons merk nog meer de hoogte in willen stuwen. Ze heeft alle troeven in handen om Lacoste te gidsen in de nieuwe richting van creatieve expressie en in het nastreven van zijn ambitie: het meest inspirerende Franse merk worden binnen het fashion sport segment”, zegt Catherine Spindler, de CEO van Lacoste. Na haar studies aan de New Yorkse Parsons School of Design werkte Kolotouros onder andere bij Calvin Klein Men en Yeezy voor de samenwerking met Adidas. In 2017 werd ze global creative director van het Amerikaanse kledingmerk The North Face. Daarna werkte ze bij Adidas, waar ze zich over de samenwerkingen met Ivy Park, het merk van wereldster Beyoncé, en zanger en muziekproducent Pharrell Williams ontfermde.