De verkoop van vershoudfolie, vershoudzakjes, aluminiumfolie, bakpapier of vuilniszakken is dit jaar sterk gestegen als gevolg van de gezondheidscrisis. Maar er is nog een andere trend die opduikt in de winkelrekken: marktleider Melitta (Toppits en Swirl) introduceert producten die gemaakt zijn van gerecycleerd plastic.
De gevolgen van COVID-19 op de foodretail, en dan vooral op enkele van de belangrijkste categorieën, worden nog steeds gemeten. De categorie housekeeping heeft dit jaar een ongekende groei doorgemaakt: +11,1% in waarde en +8,2% in volume (Nielsen MAT P01, 2021). En niet alleen de cijfers deden het goed, ook het huis van de consument werd goed onderhouden. Zozeer zelfs dat deze categorie goed is voor 90% van de groei binnen de hele non-foodsector.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?