Zoals elk jaar organiseert Gondola de Gondola Storecheck 'Personality of the Year'-awards. Na de bekendmaking van de drie genomineerden in de nieuwe categorie 'Foodservice', volgen nu de drie invloedrijke persoonlijkheden uit de categorie 'Suppliers'. 

In een wereld die vaak in de ban is van organisatorisch succes, wijkt de ‘Supplier’-award af van het conventionele door de schijnwerpers te richten op de buitengewone prestaties van één individu uit de wereld van de leveranciers. Naast financiële mijlpalen en zakelijke triomfen, duiken we in de persoonlijke en professionele reis van iemand wiens passie, veerkracht en innovatie hem of haar naar de voorgrond van zijn vakgebied hebben gestuwd. Een nominatie voor deze award is des te belangrijker omdat het erkenning is die niet alleen komt van Gondola, maar van duizenden professionals in de sector.

POTY24_nominees_Suppliers
©

Gondola

An Vermeulen, Coca-Cola
©

Coca-Cola

An Vermeulen, Coca-Cola

Gepassioneerd door het snijvlak tussen maatschappelijke welvaart en zakelijke groei, is Ans doel om individuele en collectieve superkrachten aan te wakkeren. Van 2014 tot 2023 was An lid van de raad van bestuur van de Special Olympics België en in 2017 initieerde ze Reach Up, een programma voor jeugdontwikkeling in het Verenigd Koninkrijk met de steun van UK Youth. Ze is voorzitter van de Federatie van Frisdranken, Waters en Sappen en is een actief (bestuurs)lid van Fevia, BABM. Met 24 jaar internationale ervaring in FMCG leidt An Coca-Cola Europacific Partners in België & Luxemburg. Samen met meer dan 2000 collega's is het doel om een positief verschil te maken voor de 100.000 lokale klanten. An trad toe tot Coca-Cola in 2000 en bekleedde functies op het gebied van strategische planning, public affairs & communicatie, duurzaamheid, bedrijfstransformatie, buitendienst en key account in Frankrijk, België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en op internationaal niveau.

Daniel Krug
©

Duvel Moortgat

Daniel Krug, Duvel Moortgat

Daniel, die gedreven wordt door waarden van kwaliteit, ondernemerschap, integriteit en duurzaamheid, heeft meer dan 30 jaar ervaring in de consumentengoederensector. In zijn carrière bekleedde hij verschillende financiële, commerciële en leidinggevende functies. Uiteindelijk trad hij in 2000 toe tot Duvel Moortgat. Samen met vele gepassioneerde collega's heeft hij Duvel Moortgat helpen uitgroeien van een nationale speler (België) met één merk (Duvel) tot een internationale multi-nicheleider in speciaal-/ambachtelijk bier. Gestimuleerd door de groei van iconische merken zoals Duvel, Chouffe, Vedett, Liefmans on the Rocks, Tripel d'Anvers, Firestone Walker en 't IJ, is de omzet van het bedrijf tijdens zijn ambtsperiode geëvolueerd van 35 miljoen naar 600 miljoen euro. Meer dan merken, is Duvel Moortgat een familie geworden van 12 brouwerijen in België, de Verenigde Staten, China, Tsjechië en Italië. Elk van hen slaagde erin te groeien terwijl ze hun eigen DNA en oprichtersmentaliteit behielden. Naast zijn rol als CCO bij Duvel Moortgat, richtte Daniel in 2015 samen met vier vrienden het pizzeriaconcept Otomat op, met meerdere locaties in belangrijke Belgische steden. Hij is ook bestuurslid bij de Belgische Brouwers, FEVIA, BABM en tot voor kort onafhankelijk bestuurslid bij Asogem.

Stefaan Bettens, Jet Import
©

Jet Import

Stefaan Bettens, Jet Import

Centraal in de filosofie van Jet Import staat de overtuiging dat verkoop en marketing met elkaar verweven zijn, waarbij beide afdelingen als gelijken worden beschouwd. Daarom wordt elk teamlid aangemoedigd om gedurende hun carrière deel te nemen aan beide kanalen, waardoor een zeer bekwame en veelzijdige staf wordt gekweekt die in staat is om merken op te bouwen als geen ander. Stefaans strategische expertise bracht het geconsolideerde omzetcijfer van Jet Import naar 260 miljoen euro in 2023, met als doel 325 miljoen euro in 2024. Erkend als Master Marketer of the Year in 2018, is het succes van Stefaan geworteld in innovatie, kwaliteit en winstgevendheid. Stefaan Bettens startte zijn carrière in 1986 bij Jet Frisdranken. Na de marktdynamiek te hebben geleerd door de distributie van het niet-alcoholische bier Gerstel-Braü, verschoof hij de focus van het bedrijf naar premium, internationaal erkende nichemerken, ondersteund door een op verkoop gerichte marketingbenadering. In 1996, met de lancering van Red Bull in België, werd Stefaan CEO van Jet Import. Onder zijn leiding evolueerde Jet Import tot de grootste distributeur in de Benelux, gespecialiseerd in het pionieren van nieuwe categorieën in de sector van premium dranken en snacks. Het bedrijf behaalde opmerkelijke mijlpalen door alcoholvrij bier, Corona en Desperados gebotteld bier te introduceren in 1990, Red Bull Energy Drink in 1996, premium Fever-Tree tonic in 2010, Vit-Hit vitaminedranken in 2012 en Fulfil proteïnebars in 2015. Recente toevoegingen aan het portfolio zijn Capri-Sun, Arizona en Vita Coco. Met Red Bull staat Jet Import op de 4e plaats wereldwijd qua winst en omzet per hoofd van de bevolking.

Hoe kan je stemmen?

Wil je stemmen voor je favoriete kandidaat? Ga gewoon naar de website personalityoftheyear.be en klik op de tab “VOTE NOW". U wordt doorgestuurd naar een formulier waar u uw favoriete persoonlijkheid kunt kiezen!

Hoe werkt de POTY-verkiezing?

Na de votes komt de professionele jury samen om de verschillende profielen te bespreken. Elke jury heeft recht op een bepaald aantal stempunten. Deze worden toegekend aan de mensen die ze hebben geselecteerd en vervolgens opgeteld bij de stemmen van het publiek. De persoonlijkheid met de meeste punten in totaal wint de prijs “Personality of the Year"!

Breng nu je stem uit voor je favoriet in elke categorie!

Stem en bepaal mee wie de persoonlijkheid van het jaar wordt. De resultaten van de jury worden bij de publieke stemmen opgeteld. Jouw stem is dus van groot belang.

Ontdek alle genomineerden & stem nu! >>
Breng nu je stem uit voor je favoriet in elke categorie!