Vanaf 1 oktober leidt Nils Hemmerle de divisie Laundry & Home Care bij Henkel Benelux. Als General Manager volgt hij Paul Vetter op, die gepromoveerd wordt tot internationaal verkoopdirecteur van de was- en reinigingsmiddelenproducent.

Nils Hemmerle, die momenteel actief is als Sales Director Laundry & Home Care, wordt op 1 oktober 2017 officieel de General Manager voor de Benelux van Laundry & Home Care bij Henkel, de divisie waar bekende merken zoals Persil, Silan, Dixan, Witte Reus, Bref en Vapona onder vallen.

Hemmerle volgt Paul Vetter op die de afgelopen vier jaar binnen Henkel Benelux de divisie Laundry & Home Care leidde als General Manager. Paul Vetter trekt op zijn beurt naar het hoofdkantoor in Düsseldorf, waar hij Head of International Sales wordt voor de afdeling was- en reinigingsmiddelen. “Ik ben ervan overtuigd dat Nils de juiste persoon is om deze groei in de regio verder te zetten”, zegt hij.

Nils Hemmerle (39) startte zijn carrière bij Henkel in 2004, op de afdeling Brand Management in Düsseldorf. Hij groeide door tot Key Account Manager, eerst nationaal daarna internationaal, en werd in januari 2013 Marketing Director Laundry & Home Care in de Benelux. Een jaar later, in januari 2014, nam hij zijn huidige functie als Sales Director Benelux op. 

Zelf wordt hij als Sales Director Laundry & Home Care opgevolgd door Filip Vankelst, die in België als nationaal Key Account Manager werkte voor hij in 2014 internationaal aan de slag ging als Senior Manager International Sales. Edwin Dijkshoorn blijft Sales Director Netherlands en rapporteert voortaan aan Nils Hemmerle.