Het europees parlement heeft gisteren nieuwe maatregelen goedgekeurd betreffende de labellisering van voedselgoederen. De consument wordt zo meer op de hoogte gebracht van wat een product effectief bevat. Een minimale groote van de letters is geeisd om visibiliteit te garanderen. Onder andere maatregelen word verplicht het afkomstland te vermelden op alle verse vleeswaren, de aanwezigheid van "imitatieproducten" moet ook vermeld zijn en verpakkingen mogen niet meer ingredienten illustreren die niet wellicht in de compositie van het product komen. Een yogourt met fruit op de verpakking moet dus effectief fruit bevatten. Sommige ondernemingen zijn het niet eens met de nieuwe regel. Comeos verklaart dat deze het internet verkoop van voedsel onmogelijk maakt. Vermits de producent geen meldingsplicht heeft als hij de compositie van zijn product veranderd, kunnen de virtuele etiketten snel niet kloppen met die op de verpakking. Webhandelaars komen dan snel, tegen hun wil, in overtreding.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?