MS Mode lanceert deze maand nog een nieuwe webshop. Daarnaast wordt er opnieuw geïnvesteerd in nieuwe fysieke winkels. Er komen er zestien bij in Frankrijk. Dat meldt het Nederlandse bedrijf naar aanleiding van de eerste drie maanden na de doorstart.

In augustus 2016 ging MS Mode failliet, maar enkele weken later werd een doorstart aangekondigd door Coolinvestments, de holding van voormalig eigenaar Roland Kahn, die ook achter Coolcats, en America Today en Sapph staat. MS Mode werd in januari effectief overgenomen van GA Europe. Van de ca. 400 winkels in Europa bleven er ruim 200 over in Nederland (95), België (24), Luxemburg (5), Spanje (32) en Frankrijk (46).

De modeketen voor de meer volslanke (‘curvy’) vrouwen zegt dat de resultaten van de eerste drie maanden na de doorstart positief zijn. “De omzet in Nederland is beter dan verwacht en Frankrijk krijgt er extra winkels bij”, stelt Kahn. Frankrijk is voor MS Mode een belangrijke markt. Daar komen binnenkort 16 winkels bij.

In een interview met de Financiële Telegraaf meldt Kahn dat de eerste tekenen van herstel hoopvol zijn. “We denken dit jaar al winst te maken”, klinkt het. Ook meldt hij dat MS Mode het faillissement heeft aangegrepen om de formule te verbeteren en de collecties beter op de behoefte van de klant te laten aansluiten. “De letters MS kregen een andere invulling. Ze stonden voorheen voor Mantel Specialist, nu staan ze voor Moderate en Sexy’’, zegt hij.

Fysieke winkels en online

Kahn zegt te blijven geloven in de toekomst van fysieke winkels. “Voor onze klanten is het niet altijd makkelijk om de juiste outfit te vinden. Ze hebben behoefte aan inspiratie. Daarom investeren wij in winkels waar onze medewerkers hen graag adviseren en waar alle ruimte is om verschillende kledingstukken te passen”, klinkt het.

Wel benadrukt hij dat ook online steeds belangrijker wordt. “Daarom lanceren we nog deze maand een nieuwe webshop. Met die combinatie hebben wij alles in huis om weer de specialist te worden die als geen ander weet wat de klant wil en dat voor hen bereikbaar maakt”. De vernieuwde webshop zal dan ook meer de klemtoon leggen op hulp en raad bij het kiezen van de outfits.