McDonald’s ontslaat CEO na relatie met collega
- McDonald's ontslaat topman Steve Easterbrook na een relatie met een collega
- De man erkent zijn fout maar benadrukt dat de relatie met wederzijdse instemming was
- Chris Kempczinski volgt hem op
Exclusief
McDonald’s heeft zijn CEO Steve Easterbrook ontslagen. De man had een relatie met een collega en overtrad zo de regels van het bedrijf. Chris Kempczinski volgt hem op. Dat schrijft CNN.
Het zit niet mee voor de CEO van McDonald's, Steve Easterbrook. De man werd dit weekend ontslagen omdat hij een relatie heeft met een medewerker, iets wat tegen de bedrijfsregels is. Volgens de fastfoodketen heeft de topman "een slecht beoordelingsvermogen getoond" en moet hij daarom opstappen.
In een mail aan zijn medewerkers benadrukte de topman dat de relatie met wederzijdse instemming was, al erkent hij wel zijn fout. “Dit was een fout. Gezien de waarden van het bedrijf, ben ik akkoord met de beslissing van het managementcomité dat het tijd is om op te stappen”.
Steve Easterbrook werd in 2015 CEO van de fastfoodketen en was verantwoordelijk voor enkele belangrijke evoluties binnen het bedrijf. Zo was hij de man achter de samenwerking met UberEats en leidde hij de digitalisering van het bedrijf. Hij introduceerde onder meer de digitale schermen in de restaurants, waar klanten hun bestellingen kunnen doorgeven, en stond in voor de overnames van artificial intelligence bedrijven om de McDonald’s drive beleving te verbeteren en de verkoop te boosten. Sinds zijn aantreden als CEO is het aandeel van McDonald’s bijna verdubbeld.
Chris Kempczinski, die tot nu toe instond voor de leiding van McDonald’s USA en die sinds 2015 actief is bij de fastfoodketen, volgt Steve Easterbrook op.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?