Het aantal aankopen via mobiele toestellen in ons land is sterk gegroeid. Ten opzichte van 2012 is de zogenaamde ‘m-commerce’ drie keer zo groot geworden. Vooral kleding, beauty, interieur en speelgoed doen het goed in de mobiele handel. Dat blijkt uit een onderzoek van BeCommerce bij 500 bedrijven.
De omzet van de m-commerce in België is gestegen van 56 (in 2011) tot 168 miljoen euro (in 2012). 88% van de ondervraagde Belgische handelaars zegt over een mobiele website te beschikken, of toch een website die aangepast is aan de behoeften van smartphones en tablets.
Ook het aantal applicaties neemt toe, maar minder sterk. Volgens de studie van BeCommerce, hadden in 2012 38% van de ondernemers een mobiele applicatie, ten opzichte van tegen 29% in 2011.
Voor de meeste handelaren, is m-commerce ten slotte een vorm van extra dienstverlening aan de klant.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?