Lotus Bakeries noteerde in 2012 een netto winst van 25,8 miljoen euro, wat een stijging van 8,1% betekent. De omzet kende een stijging van 4,7% en kwam daarmee op 288,5 miljoen euro. Volgens de groep zou deze omzet verklaard kunnen worden uit de intensieve verkoopinspanningen die in de verschillende landen zijn gedaan.
De groep heeft verklaard door te gaan met massief te investeren in marketing en verkoop om zijn merken en specialiteiten te ondersteunen en te ontwikkelen. De verschillende investeringen reikten tot 40,5 miljoen euro, tegen 17 miljoen euro in 2011. Deze betroffen onder meer: de uitbreiding van de fabrieken in Lembeke en Oostakker en de overname van het merk Dinosaurus.
Lees ook:
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?