
Ahold Delhaize
Flash info
Ahold Delhaize
Tim Bork wordt commercieel directeur bij Ahold Delhaize Europa & Indonesië. Hij was voorheen inkoopdirecteur bij Lidl. De topman belooft zijn “betaalbaarheids-DNA” in te zetten bij zijn nieuwe werkgever.
Na jarenlang mee de lijnen uit te zetten bij Lidl is Tim Bork deze week gestart bij Ahold Delhaize, waar hij zal rapporteren aan Claude Sarrailh, sinds vorig jaar CEO van Ahold Delhaize Europe & Indonesië na het vertrek van Wouter Kolk. Bork wordt verantwoordelijk voor het vormgeven en aansturen van de commerciële en waardeketenontwikkeling op Europees niveau, zegt Ahold Delhaize in een persbericht. Daarbij zal hij onder andere processen stroomlijnen, kosten verlagen en inzetten op schaalvoordelen. Zijn ervaring moet hem daarbij helpen. De Duitser bekleedde verschillende leidinggevende functies bij Lidl en heeft meer dan twintig jaar ervaring in de internationale foodretail. Zijn meest recente functie was die van inkoopdirecteur bij de discounter, waar hij de inkoop van zowel huismerk- als merkproducten voor zijn rekening nam. Hij wil naar eigen zeggen nieuwe mogelijkheden voor innovatie en samenwerking creëren door zijn groeimindset te combineren met “betaalbaarheids-DNA”.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?