Zoals in augustus werd aangekondigd, opent Lidl inderdaad haar Belgische webshop. Op Duitsland na, is België het eerste land waar de winkelketen zijn e-commerce lanceert.

Afgelopen augustus baanden geruchten over de opening van een Lidl-webshop zich door Nederland. Volgens de woordvoerdster van Lidl België, Evelyne Raymakers, zou de retailer zich ook klaarmaken om zich op het Belgisch web-terrein te begeven. Vandaag is de website www.lidl-shop.be een feit, waarop Lidl maar liefst 350 non-foodproducten aanbiedt verdeeld in verschillende categorieën: mode, doe-het-zelf en tuin, wonen, keuken en huishouden, vrije tijd en fietsen. Een assortiment voeding is nog niet aan de orde van de dag.

Hoe werkt het?

Artikelen –die voor een groot deel ook te vinden zijn in de fysieke verkooppunten, maar slechts voor een beperkte tijd- worden op de Lidl-webshop aangeboden en geleverd aan huis voor 2,99 euro (unieke) verzendkost. De leveringstijd wordt telkens vermeld bij de specificaties van het artikel. Lidl vermeldt echter wel dat er voor de meeste artikelen een leveringstijd van zo’n twee tot drie dagen gerekend mag worden.  Bij aankoop van meerdere producten, zal het artikel met de langste leveringstijd de datum van de levering bepalen.

Nadat de klant zijn bestelling plaatst, kan het zijn bestelling nauwkeurig opvolgen via de website van bpost. Zo kan hij zelfs zien wanneer het product het magazijn verlaat. Na de ontvangst van zijn pakket, heeft de consument 30 dagen om zijn aankoop volledig gratis te retourneren.

Via Duitsland

Voorlopig worden de bestellingen verzonden vanuit de Duitse opslagplaatsen Kremmen en Spreyer. “Later”, vertelt Marjolein Frederickx, e-commercemanager bij Lidl België aan De Tijd, “kunnen we beslissen de logistiek van onze webwinkel anders aan te pakken.