Lidl heeft het laatste decennia de regels van de hard discount compleet omgegooid. Na de introductie van nationale merken, de verbetering van zijn imago en communicatie in een poging om het bedrijf leuker te maken, de zware investering in de uitbreiding en vernieuwing van zijn winkelpark en de vruchten te hebben geplukt van zijn strategie in de vorm van extra marktaandeel, lanceert de smart discounter in België Lidl Plus. Niets minder dan een digitale klantenkaart, die enkel wordt aangeboden in de vorm van een app. 

Thomas De Ganck, die al meer dan 5 jaar instaat voor alles wat met digitalisering en innovatie te maken heeft bij Lidl België, stelt ons deze grote vernieuwing voor: “We lanceren regelmatig proefprojecten om de trends te verkennen zoals “lockers” die als pakjesautomaat dienen of e-food in 2019. In het geval van Lidl Plus gaat het om meer dan een test. De technologie werd ontwikkeld door het moederbedrijf, maar de functionaliteiten en de marketingactiviteiten zijn lokaal gedefinieerd.”

De Lidl Plus-klantenkaart werd voor het eerst uitgerold in Spanje, en vervolgens in Polen en Denemarken. Daarna waren Nederland, Slovakije en nu ook België en Luxemburg aan de beurt.  “Wat bijzonder is aan België, in vergelijking met de andere landen, is dat de app in ons land in 2 talen verschijnt: Frans en Nederlands, en in Luxemburg in het Frans en Duits.” De app werd 5 maanden lang getest door het personeel van Lidl België en zal vanaf 10 februari ook beschikbaar zijn voor consumenten. De followers van Lidl op Facebook kunnen de app trouwens al vanaf deze vrijdag downloaden, wat hen toelaat om de app al te gebruiken voor hun aankopen tijdens het weekend. 

Digital only!