De deal tussen kleding- en foodretailer Marks & Spencer en onlineboodschappendienst Ocado over de levering van voedsel aan huis, krijgt misschien een vervolg. Beide partijen zien namelijk potentieel om ook kleding aan huis te leveren, dat meldt The Telegraph.

We zijn een week verder na de deal van 1,5 miljard pond tussen Marks & Spencer en Ocado om voedsel aan huis te leveren of er is al een nieuw initiatief op komst: thuislevering van ondergoed en panty’s. Marks & Spencer is marktleider in het Verenigd Koninkrijk op dat vlak. “Dus er was de kans om hier snel gebruik van te maken.”, verklaart Steve Rowe, CEO van M&S.

De warenhuisketen kent de laatste jaren tegenvallende omzetcijfers en verlies, omdat vernieuwing van het aanbod en nieuwe verkoopstrategieën zoals e-commerce uitbleven. De samenwerking met de onlineboodschappendienst Ocado voor zowel food als ondergoed en panty’s moet de cijfers weer opkrikken.

Ocado levert voornamelijk verse voeding en heeft nog geen magazijnen voor andere soorten artikelen zoals kleding. Maar de plannen voor acht nieuwe magazijnen in het Verenigd Koninkrijk moeten daarin verandering brengen.  

Erwin Vandenbosch