Ter gelegenheid van de internationale dag tegen armoede op 17 oktober bundelen Kruidvat en de Belgische federatie van Voedselbanken de krachten. Maar lieft 5.000 Belgen ontvangen een Kruidvat Health & Beauty-kaart, waarmee ze voor 25 euro aan verzorgingsproducten kunnen kopen bij Kruidvat.

Door de inflatie en de gestegen energieprijzen is het aantal mensen dat in armoede leeft gestegen. Om daar iets aan te doen, gaan Kruidvat en de Belgische federatie van Voedselbanken een structurele samenwerking aan. Daarbij schenken ze aan zo’n 5.000 Belgen die het financieel moeilijk hebben een Kruidvat Health & Beauty-kaart, een nieuw initiatief waarmee ze voor 25 euro aan verzorgingsproducten kunnen kopen bij Kruidvat. De Belgische Voedselbanken zorgen daarbij voor de distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties. “Armoede is een groot maatschappelijk probleem en daar willen we wat aan doen. Voor mensen in armoede zijn producten als maandverband, tandpasta en luiers niet altijd vanzelfsprekend. De maatschappelijke gevolgen hiervan zijn groot. Neem bijvoorbeeld meisjes die niet naar school durven gaan, omdat ze geen geld voor maandverband of tampons hebben”, legt Bert Verhoef, managing director van Kruidvat Belgium, toe. Vanaf 6 december is de Health & Beauty-kaart te gebruiken in één van de bijna 300 Kruidvat-winkels of online. “Om eventuele schaamte bij gebruik te voorkomen ziet de Health & Beauty-kaart er hetzelfde uit als een reguliere cadeaukaart van Kruidvat. Op deze manier is discreet gebruik verzekerd en hopen we zo op voorhand een grote drempel weg te nemen”, vervolgt Bert Verhoef.