De Nederlandse supermarktketen Jumbo introduceert 100 nieuwe producten die de consument moeten toelaten gezonder te eten. Het aanbod gaat van wortelnoedels tot bloemkoolrijst.

Veel Belgen eten te weinig groenten, net als veel Nederlanders. Daarom introduceert Jumbo 100 nieuwe producten die er moeten voor zorgen dat de consument gezonder en meer groenten eet. De supermarktketen breidt daarom zijn saladeaanbod uit met Buddha Bowls en snacksalades, en biedt de mogelijkheid om eigen salades samen te stellen. Daarnaast verkoopt het ook gekookte groenten, wortelnoedels, pompoenlasagne en bloemkoolrijst. Jumbo introduceert met ‘Kies & Mix’ ook een reeks groenten voor bij maaltijden. Er komen ook eenpersoonsverpakkingen van groenten zoals paprika, selder, wortel en bloemkool. 

Ook in de afdeling fruit biedt Jumbo meer aan. Er komt een ‘fruit snacking’-hoek, waar fruit aangeboden wordt als gezond alternatief voor snoep. Daar zullen vegan fruitgums, fruit strips en chips tussen zitten, gemaakt van gedroogd fruit, zonder toegevoegde smaken, kleuren of suikers. Tegelijk doet Jumbo inspanningen om de verpakking van de nieuwe producten duurzamer te maken. 

De kartonnen verpakkingen om de salades zijn vervangen door een bedrukte sluitingsfolie. Met de aanpassingen bespaart Jumbo maar liefst 175.000 kilo karton.