De opening van de eerste Jumbo in ons land zorgt al meteen voor een prijzenoorlog. De Nederlandse supermarkt opende gisterochtend als goedkoopste, maar Colruyt was voorbereid en paste 's namiddags al tientallen prijzen aan.

Het was een drukte van jewelste in de Jumbo van Pelt gisteren. Tientallen shoppers stonden in de ochtend klaar om de nieuwe supermarkt te verkennen. De eerste 300 klanten kregen een bos bloemen, die in geen tijd weg waren. Bij die mensen ook twintig ‘prijsopnemers’ van concurrent Colruyt, zo meldt Het Nieuwsblad. De krant vergeleek een heleboel producten. Daaruit bleek dat het verschil tussen de huismerken erg klein waren. Maar wie op zoek was naar een doos Magnumijsjes kon dat bij Carrefour vinden voor 4,85 euro, terwijl het bij Colruyt voor minder dan de helft te koop was. De uiteindelijke conclusie is dat Delhaize de duurste was, Jumbo de goedkoopste. 

De prijsopnemers van Colruyt merkten dat ook op en dat bleef niet zonder gevolgen. In een mum van tijd hadden die de prijzen van 1.600 producten genoteerd. “De belangrijkste hebben we onmiddellijk aangepast in Pelt en omstreken, de andere producten volgen de komende dagen”, zegt Yana Morren, woordvoerster van Colruyt. “Wij garanderen de laagste prijs, ook met een nieuwe speler op de markt.” Na een halve dag waren de Nederlanders van Jumbo al niet meer de goedkoopste. Jumbo herhaalde steeds weer dat het geen prijzenoorlog wil starten, maar in Pelt is die er dus wel gekomen.