Vandaag stellen we u graag Jan Peeters voor, hij is genomineerd in de categorie "retailers" voor de prestigieuze Personality of the Year award. 

De Gondola Storecheck Personality Award is de meest prestigieuze prijs in de Belux foodretail en consumptie-industrie. Het bekroont een persoonlijkheid die zich het afgelopen jaar uitzonderlijk heeft geïnvesteerd voor zijn bedrijf, maar ook voor de sector. Niet enkel de bedrijfsresultaten en prestaties komen dus in aanmerking, maar een totaliteit van differentiërende parameters worden in acht genomen. De deliberatie door een jury van professionals wordt voorafgegaan door een publieke stemronde waarbij elke professional in de sector zijn/haar stem kan uitbrengen op hun favoriet: stem hier

Om onze genomineerden beter te leren kennen, geven we u graag wat achtergrondinformatie mee. Lees hieronder meer over het parcours van Jan Peeters.

Jan Peeters, General Manager, Groep Peeters-Govers

Geboren in 1982 als jongste zoon in de familie

Peeters-Govers en product van het Sint-Jozefcollege in Turnhout en de Uhasselt, krijgt Jan ogenschijnlijk alle troeven mee om goed terecht te komen in de wereld van de retail. Naast een lange familiegeschiedenis in de huis-aan-huisverkoop, buurtwinkels en versgroothandel, krijgt Jan ook al snel een kijk op wat de bedreigingen en valkuilen zijn van en voor een familiebedrijf.

In 2012 neemt Jan dan met zijn neef Wim Peeters de groep over en start hoognodige

hervormingen voor de toekomst. Dat begint met het analyseren van de eigen persoonlijke uitdagingen en het verzamelen van de juiste teams om die niet meer in de weg te laten staan van verdere groei. Na het uitbreiden en verzelfstandigen van de versgroothandel onder de naam Délidis (Vers Op Maat), liggen de kaarten juist om met open vizier en zonder beperkingen een toekomstanalyse voor de buurtwinkels van de groep te maken. De eigen blauwdruk voor de toekomst in retail wordt in waarden en passie teruggevonden bij Albert Heijn. In de zomer van 2015 wordt Albert Heijn/Peeters-Govers aangekondigd en tussen eind 2015 en begin 2016 openen de eerste 4 AH winkels: de start van een snelle groei. Op een periode van 4 jaar zullen 10 Albert Heijn-winkels geopend worden door de groep, allen overgoten met de Peeters-Govers kernwaarden vers, bewust, lokaal en persoonlijk.

In 2019 klopt KFC aan, geïntrigeerd door de snelle groei binnen een strakke franchise-operatie die Albert Heijn is. Ervaring in sterke groei met bijbehorende structuren, met versproductie en met horeca via de groothandel, met voedselveiligheid en met algemene ambitie, maken Jan een juiste kandidaat. Samen met Mathé Heeren opent hij in een sneltempo de eerste 13 restaurants in België en Nederland.

De groei met Albert Heijn blijft aanhouden: volgende maand opent winkel 14, eind dit

Ontdek ook onze andere genomineerden en breng nog snel uw stem uit. Stemmen kan nog tot 15 maart 2023.

De winnaars in de verschillende categorieën zullen bekend gemaakt worden op 23 maart tijdens het Gondola StoreCheck Personality of the Year diner.

Dit is het uitgelezen netwerkevent voor het topmanagement van de foodretail- en FMCG-sector in de Belux. De prijzen worden tijdens dit zeer exclusief en selectief diner, uitgereikt aan een prominente persoonlijkheid, in bijzijn van de alle topmanagers uit de retail en consumptiesector.

Het aantal plaatsen is beperkt, dus reserveer alvast uw plaats via onze website.