Intermarché zal zijn klanten met een nieuw aanduidingsysteem gaan informeren over milieu-effecten van hun consumptieve keuzes. Hiermee kunnen consumenten de producten vergelijken. Op een label wordt volgens de 3 onderstaande criteria het milieuprofiel van een vijftigtal producten aangeduid. Voor de voedingsmiddelen die Intermarché voor dit experiment heeft geselecteerd, kan de consument kennisnemen van de waarden voor het “CO2”-effect, dat betrekking heeft op de klimaatopwarming, het “WATER”-effect, dat betrekking heeft op het verschijnsel van groene algen of groene getijden en het “LUCHT”-effect, voor de schade aan bossen en gebouwen door zure regen.
Deze aanduiding is sinds begin november in gebruik voor de meeste merken van Intermarché in België.
Verschillende instrumenten voor hetzelfde doel: een aanduiding (met verwijzing naar de site), schapstoppers (met vermelding van producten waarvan het milieuprofiel is berekend), een volkomen nieuwe internetsite en milieuprofielen in de vorm van QR codes voor iPhone.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?