- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Hudson’s Bay Company (HBC), het Candese moederbedrijf van Galleria Inno, wil de komende twee jaar maar liefst 20 winkels openen in Nederland. De Canadezen mikken daarbij vooral op leegstaande V&D-panden.
Toen de Nederlandse V&D te koop stond, was Hudson’s Bay al geïnteresseerd in de failliete winkelketen. Niet in het enseigne zelf, maar wel in de locaties. Uiteindelijk namen de Canadezen het Nederlandse kroonjuweel ook niet over, maar nu willen ze toch in de leegte stappen die V&D heeft achtergelaten.
Hudson’s Bay heeft namelijk aangekondigd fors te willen uitbreiden in Europa. Het wil met name de komende twee jaar minstens 20 winkels te willen openen in Nederland. 17 onder het enseigne Hudson’s Bay en 3 onder outletformule Saks Fifth Off. De eerste vestiging zal naar verwachting in de zomer van 2017 geopend worden.
Het Canadese concern introduceert naar eigen zeggen zijn formules op “hoogwaardige locaties in Nederlandse binnensteden”. De namen van steden als Den Bosch, Rotterdam of Zwolle gingen de ronde, al worden die pas volgende maand gebeend gemaakt. Wel duidelijk is al dat Hudson’s Bay een flagshipstore wil openen in Amsterdam.
De Canadezen mikken in elk geval op de leegstaande V&D-panden, waarmee het meteen een landelijke dekking krijgt. Olivier van den Bossche, de Belg die verantwoordelijk is voor HBC Europa noemde het het vrijkomen van de V&D-panden dan ook "een unieke mogelijkheid". Als de 20 winkels aanslaan wordt een verdere uitbreiding in Nederland niet uitgesloten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?