E-commerce is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Hoewel België op Europees niveau achteraan bengelt, maakt het een flinke inhaalbeweging. Maar hoe leid je als bedrijf je elektronische betalingen in goede banen? Met de ePayment-oplossingen van Ingenico!

Vaarwel verlaten winkelwagens

Ingenico Group is de wereldwijde marktleider in naadloze betalingen. De firma biedt zijn klanten veilige en slimme oplossingen. Zowel voor starters die hun eerste e-commerce lanceren, als voor multinationals die complexe uitdagingen het hoofd bieden. Ondanks verschillende noden is de doelstelling dezelfde: een gebruiksvriendelijke klantervaring. Want de betaalpagina is een kritisch punt voor conversie-optimalisatie. Vindt een klant zijn favoriete betaalmethode niet? Is de procedure complex, tijdrovend of onbetrouwbaar? Dan haakt hij af.

Voordelen bij de vleet

Ingenico-klanten kiezen uit drie plannen: Go (voor bedrijven die starten met onlinebetalingen), Premium (voor groeiers die geavanceerde opties vereisen) en Tailored (maatwerk voor multinationals). De gemene delers van de oplossingen:

  • Tijdbesparend: gestroomlijnde administratie;
  • Eenvoudig: geen kopzorgen over integratie en configuratie;
  • Betrouwbaar: snelle responstijden en stabiele infrastructuur;
  • Klantgericht: gebruiksvriendelijk voor een uitstekende klantervaring;
  • Veilig: conform de striktste standaarden en inclusief bescherming tegen fraude;
  • Conversieverhogend: tevreden gebruikers die niet/minder afhaken tijdens de betaalfase.

Voer voor specialisten

Starten met een webshop of je e-commerce uitbreiden over de landsgrenzen? Dat vereist grondig onderzoek. Zo moet je je doelgroep en je markten in kaart brengen: welke devices gebruiken je klanten? Welke betaalmethodes verkiezen ze? Welke valuta en kaarten moeten aan bod komen? Wat zegt de regelgeving? Stuk voor stuk zaken waarvoor je het best een beroep doet op een gespecialiseerde partner als Ingenico. Die optimaliseert je volledige betalingsstroom. Ontwikkelt intuïtieve en responsieve betaalpagina's. En dekt een breed scala aan valuta’s en betaalwijzen. 

Ga voor full-service

Ingenico onderscheidt zich vooral als full-serviceprovider. Je hoeft maar één contract aan te gaan in plaats van overeenkomsten met meerderde leveranciers van diverse betaalmethoden. Je winst: een centraal aanspreekpunt, gespecialiseerd advies, professionele ondersteuning, gebundelde rapportage, schaalvoordelen, tijdbesparing, en meer. Bovendien is Ingenico een koploper in innovaties die de gebruikservaring nog verbeteren. Zo ontwikkelde de onderneming chatbots die de klant doorheen de betaalfase gidsen. En ook gamification-toepassingen, waarbij klanten na de aankoopfase iets kunnen winnen. Kortom, Ingenico investeert voortdurend in zijn betaalplatformen om e-commercebedrijven én hun klanten op hun wenken te bedienen. 

Verzilver pieksales

Naast de cross-bordertrend (e-commerce buiten de landsgrenzen), ziet Ingenico nog een tendens: pieksales, bijvoorbeeld op Black Friday, tijdens de feestdagen of de solden. Kmo’s denken vaak dat ze niet kunnen concurreren met e-commercegiganten. En tóch kan het, op voorwaarde dat ze zich onderscheiden met:

  • gerichte en unieke producten 
  • een excellente klantervaring 
  • een efficiënt retourproces 
  • feilloze betaalprocedures

Ingenico deelt zijn expertise rond piekverkoop in een gratis e-book, te downloaden op de website.

Overtuigd van de mogelijkheden van e-commerce? Ingenico stoomt je klaar!

Contactgegevens

Ingenico België

Corporate Village/Bayreuth Building

Leonardo Da Vincilaan 3 

1930 Zaventem

www.ingenico.be