De Click & Collect-service van Ikea, waarmee klanten online producten kunnen bestellen, is binnenkort ook beschikbaar bij Ikea Hasselt. Dat heeft de winkelketen aangekondigd tijdens de viering van de eerste verjaardag van de vestiging in Hasselt.

Exact een jaar geleden opende Ikea haar deuren in Hasselt. In die periode kreeg de meubelwinkel maar liefst 1,5 miljoen bezoekers over de vloer. Bijna alle klanten (91%) waren ook nog eens zeer tevreden. Dat heeft Ikea bekend gemaakt naar aanleiding van het eenjarig bestaan van Ikea Hasselt. Maar naast een terugblik op 2016, licht de retailer ook een tipje van de sluier voor 2017. Dit jaar gaat Ikea al heel snel zijn e-commerce dienst uitrollen naar zijn Limburgse vestiging.

Vanaf volgende week zal de Click & Collect service beschikbaar zijn bij Ikea Hasselt, zodat klanten ook van thuis hun bestellingen kunnen plaatsen en ze bij Ikea Hasselt of op een afhaalpunt dichter bij huis kunnen afhalen.

Afgezien van enkele uitzonderingen (voedingsproducten, planten, artikelen die niet op de website staan, etc.) zullen zowel meubels, decoratieartikelen en accessoires beschikbaar zijn via Click & Collect. De prijs van de service hangt af van het gewicht van de bestelde producten en varieert van 10 euro tot maximum 40 euro.

Volgens Catherine Bendayan, CEO van Ikea België, beantwoordt de Click & Collect service aan de vraag van klanten naar meer flexibiliteit in de aankoop van hun artikelen: “Ikea wil op zoek gaan naar nieuwe manieren om meer toegankelijk te zijn voor haar klanten. Naast een bezoek aan één van onze fysieke winkels, rekenen onze klanten immers steeds vaker op de mogelijkheid om onze producten niet enkel online te bekijken, maar ook meteen te bestellen.” 

Hasselt wordt de derde vestiging van Ikea in België die Click & Collect zullen aanbieden. Momenteel is de service al beschikbaar bij de woonwarenhuizen van de keten in Anderlecht en Zaventem.