iStock
Exclusief
iStock
Hoewel Belgen fervente ijsliefhebbers zijn, speelden tegenvallende omzetten en volumes de categorie het afgelopen jaar parten. Welke oorzaken liggen aan de basis? Gondola trok op onderzoek uit.
Met het mooie weer in aantocht is het weer aftellen geblazen naar de start van het nieuwe ijsjesseizoen. Het gaat de categorie echter niet voor de wind. Het afgelopen jaar had de ijsmarkt af te rekenen met tegenvallende resultaten. Volgens cijfers van marktonderzoeksbureau NielsenIQ (MAT P13 2024) daalde de categorie namelijk in waarde (-1,1%) en volume (-1,8%), terwijl de prijzen licht bleven stijgen (+0,7%). Maar hoe kunnen we die mindere cijfers verklaren?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?