Na de komst van Hïvy en Nysa in juli lanceert een ander Belgisch bedrijf, Neobulles, in september van dit jaar Lano. Philippe Stassen, CEO van Neobulles, onthult het potentieel van dit nieuwe merk.

Wanneer heeft u besloten om een Belgische hard seltzer te maken?

We werken al bijna een jaar aan dit project. Ons bedrijf Neobulles is gespecialiseerd in dranken. Zo hebben we onder meer de merken Vintense, Bière des Amis en Twist and Drink. We zijn vrij innovatief en vonden dat het tijd was om deze drank op de Belgische markt te brengen. We kennen de makers van de merken Hïvy en Nysa. Zij openen in zekere zin de deuren van een uiterst veelbelovende markt voor verschillende spelers. We willen wel benadrukken dat onze referentie in verschillende opzichten verschillend is. Lano heeft een alcoholpercentage van 4,5%, terwijl dat bij de meeste andere merken 5% is. Dat maakt onze drank interessant als we kijken naar het caloriegehalte. Bovendien blijkt het een uitstekend alternatief voor de markt van fruitige of lichte bieren. We willen ook één sterk merk uitbouwen door het aan te bieden in blikjes voor de retailsector en in een flessen voor de horeca.