Modeketen Hermès gaat investeren in beauty. Tegen eind 2020 zouden de make-upproducten in de rekken liggen. Dat meldt FashionNetwork.com.

Het Franse Hermès is op zoek naar groeimogelijkheden en is bereid om zich voortaan in de schoonheidssector te begeven. Het project werd dit weekend aangekondigd in Rome ter gelegenheid van het initiatief ‘Hermès hors lesmurs’. “Het doel is om op lange termijn aanwezig te zijn op de drie segmenten van de cosmeticamarkt: parfum, make-up en gezondheidszorg. Dat zal voor voldoende aanwezigheid in de distributiesector zorgen”, zegt CEO Axel Dumas.

Sinds de jaren ’30 is parfum produceren één van de belangrijkste activiteiten van Hermès. Maar het is pas in 2014 dat er stilletjes aan verandering kwam met de introductie van ‘de parfum voor thuis’ en later met een poging in de cosmetica en gezondheidszorg met zijn eigen lijn: ‘le Bain Hermès’.

Tegenwoordig is 5 procent van de totale omzet te danken aan de divisie ‘Hermès Parfums’. In 2017 boekte de retailer een omzet van 288 miljoen euro en in 2018 zou die normaal gestegen zijn tot 300 miljoen euro.      

Foto: website Hermès

Erwin Vandenbosch