Gondola Group begint aan een nieuw avontuur en richt zich op een bijkomend consumptiekanaal: de foodservice. Door de expertise in foodretail van Gondola te combineren met de ervaring van expert Amaury Marescaux, is Gondola Foodservice dé oplossing van de toekomst.

Meer dan alleen een database en informatie, is Gondola Foodservice bedoeld om de onduidelijkheid in de foodservice sector, dat wil zeggen buitenshuisconsumptie, horeca, collectieve catering, buurtwinkels (tankstations, nachtwinkels, krantenwinkels)  of vrijetijdsactiviteiten, aan te pakken. Om dit nieuwe project te presenteren, hebben we de twee oprichters geïnterviewd: Pierre-Alexandre Billiet, CEO van Gondola Group, en Amaury Marescaux, CEO van Gondola Foodservice.

Omschrijf Gondola Foodservice in een paar woorden ...

Pierre-Alexandre Billiet: Gondola Foodservice is een revolutie in een sector waar iedereen over praat, waar velen actief zijn, maar waar niemand een idee heeft hoe het georganiseerd is of welke cijfers het vertegenwoordigt. In tegenstelling tot de foodretail, die we bij Gondola heel goed kennen, ontbreekt het in de foodservice aan transparantie en cijfermatige gegevens. De spelers zijn er blindelings actief. De foodservice is niet in kaart gebracht en niet gekwantificeerd. Onze interesse is dus om gegevens te verzamelen en te analyseren om de sector in kaart te brengen en kansen te identificeren voor distributeurs, leveranciers en groothandels. Dat is de missie van Gondola Foodservice.

Amaury Marescaux: Inderdaad, Gondola Foodservice is het verbinden van gegevens en spelers in de industrie. Met Gondola Foodservice bieden we een antwoord op de onduidelijkheid die in de foodservice bestaat. Ons doel is om gegevens met elkaar te verbinden om inzichten te genereren en deze te delen met spelers in de sector. Om deze data te connecteren, werken we samen met Sparkers, de toonaangevende SaaS provider in gaming, en natuurlijk maken we gebruik van het Gondola-ecosysteem om spelers met elkaar in contact te brengen via media, opleidingen, evenementen en consultancy. We willen rijke, meetbare informatie en kwaliteitsvolle connecties samenbrengen in een one-stop-shop, Gondola Foodservice, zodat onze leden zich kunnen concentreren op wat ze het beste kunnen, de strategie en uitvoering van hun bedrijf.