Galeria Inno onthult na een jaar van shoppingrestricties zijn ambities voor 2021. De winkelketen lanceert zijn nieuwe omnichannel strategie, met zijn online marktplaats en een nieuwe winkelinrichting die voorgesteld werd in Schoten en later uitgerold wordt in andere winkels.

“Klanten komen bij Galeria Inno om te genieten van een warme en kwalitatieve winkelervaring”, zegt Armin Devender, CEO van Galeria Inno België. “Dankzij onze 16 locaties in stadscentra en onze samenwerking met meer dan 800 kwaliteitsmerken heeft Galeria Inno een uitstekende basis om een innoverende ervaring aan te bieden, zowel online als offline. Onze nieuwe omnichannel strategie voorziet de uitbreiding van het aanbod in de winkel via een online marktplaats. Omnichannel wil zeggen dat klanten producten kunnen ophalen in de winkeldie ze online kochten en ze kunnen terugbrengen als ze een retour willen doen. Het zal ook mogelijk zijn een bestelling te doen in de winkel en die thuis te laten leveren. De winkels zullen op een andere, heel moderne manier ingericht worden. De klanten van Galeria Inno in Schoten mogen in avant-première van die nieuwe inrichting proeven.

Winkelervaring verzorgen

Elly Zwinnen, merchandise-marketing director bij Galeria Inno België, legt uit hoe de strategische vernieuwing geïntegreerd werd in het design van de Galerie Inno in Schoten. “Wie de winkel binnenstapt, merkt meteen de positieve uitstraling van de interieurinrichting. De architectuur van de winkel is gebaseerd op een grondplan met aantrekkelijke verdiepingen die elk een verschillend universum bestrijken. Het gebruik van houten meubelen en van houten garnituren bij de kassa’s creëren een warme en comfortabele sfeer, net als het gebruik van tapijten en fauteuils. Het behangpapier, de videomuren, de citaten op de muren en deuren, de designverlichting en de overeenkomstigheden die overal in de winkel te vinden zijn, zorgen voor een alomtegenwoordige ervaring.

Restyling 

De klassieke mannequins zijn vervangen door een meer gestyleerde, gesofisticeerde en meer hedendaagse versie. Op het gelijkvloers bieden twee winkelruimtes plaats aan seizoensgebonden producten en accessoires. De signalisaties in zwart en wit is sober en gestileerd, de bekendste merken, en dan vooral de Belgische, zijn duidelijk aanwezig. De klant beschikt over verschillende ludieke spullen, zoals een lintmeter in papier, net zoals een overzicht van maten en snitten om hen te helpen bij hun keuze.

Elk departement een ander karakter

De nieuwe inrichting geeft aan elk departement van de winkel in Schoten zijn eigen karakter. Op het gelijkvlvoers zijn de mode-accessoires, de parfumerie, de lingerie en de mode voor vrouwen en kinderen te vinden. De afdeling beauty/parfumerie werd heringericht en voorzien van nieuw meubilair. De nieuwe verlichting brengt de juwelen en horloges onder de aandacht. De vrouwenmode wordt in de gebruikelijke merkenruimte getoond, terwijl de lingerie-afdeling voorzien is van luxueuze kleedhokjes die meer cachet geven en een aangenamere ervaring geven. Bij de afdeling kinderen is ludiek meubelair en een grote muurfoto te vinden. Op de bovenverdieping is er een afdeling voor mannen te vinden, ook voorzien van nieuwe meubelen en kleuren, maar ook de afdeling wonen en diensten. Het laatste heeft een salon- en koffiehoek, om het cliënteel op een comfortabele manier te onthalen.

Ontdek hieronder de nieuwe Galerie Inno-winkel in Schoten.