Evian, een merk van de Franse groep Danone, innoveert door voor het eerst een fles zonder etiket aan te bieden. 

Evian heeft in Frankrijk de eerste fles zonder etiket onthuld, het resultaat van meer dan 2 jaar onderzoek en ontwikkeling. De fles is niet alleen gemaakt van 100% gerecycleerd materiaal (rPET), of in dit geval oude flessen, maar is ook 100% recycleerbaar. Bovendien combineert het nieuwe design ook esthetiek en circulariteit. De vernieuwde fles markeert een nieuwe belangrijke fase in de ambitie van het merk om tegen 2025 circulair te worden. Nathalie Abrahamian-Deudon, Vice President Marketing en Digital van Danone Waters France, legt uit: "Na onze wereldwijde certificering op het vlak van koolstofneutraliteit afgelopen april, blijven we onze acties versnellen om onze impact op het milieu te beperken. De lancering van deze fles is het resultaat van onze duurzame en toekomstgerichte innovatie om het unieke karakter van het natuurlijke mineraalwater van Evian te versterken en tegelijkertijd een zichtbare stap voorwaarts te zetten op het gebied van de milieukwesties die verband houden met onze categorie.”

Vanaf juli is deze fles zonder etiket verkrijgbaar in een 40CL-formaat op evianchezvous.com en in een aantal verkooppunten in Frankrijk, waaronder hotels en out-of-home consumptie. Volgens onze informatie is het formaat echter nog niet beschikbaar in België en is het niet bedoeld voor de grote distributie, waar een label verplicht is. "De nieuwe Evian-fles maakt de weg vrij voor nieuwe, duurzamere verpakkingen, onder meer voor de e-commerce, waar geen barcode-etiketten nodig zijn", besluit het Evian-persbericht.