Carrefour zet een gemiddelde omzetgroei van 3,2% neer op de Europese markt. Dit in contrast met zijn thuismarkt, waar de omzet van de Franse retailer min of meer stabiel bleef. Dit is te wijten aan de Carrefour hypermarkten, die 0,6% minder verkochten.

Met een omzetcijfer van 20,05 miljard euro (volgens de naakte cijfers), daalde de organische omzetgroei van Carrefour eigenlijk met 4,3%. Deze daling is vooral te wijten aan de verzwakking van de Braziliaanse real –de Braziliaanse munsteenheid, meldt De Tijd.

Op de Europese markt kon de Franse retailer toch een stijgende omzetgroei optekenen van gemiddeld 3,2%. Vooral in Spanje en Italië, landen die erg getroffen werden door de financiële crisis, kende Carrefour een opmerkelijke omzetgroei waar het respectievelijk +3,4% en +4,5% haalde. De Belgische verkoopcijfers waren goed voor  een stijging 1%.

De sterkste stijger was Latijns-Amerika, goed voor +13,5%, waar Brazilië een verrassende 9,9% omzetgroei kende. Opmerkelijk, want ook Brazilië leed erg onder de crisis.