Een buitenlandse aankoop op tien van Nederlandse e-shoppers is bij Belgische webwinkel
Exclusief
Nederlandse consumenten kochten in 2016 voor ruim 1 miljard euro aan producten bij buitenlandse webwinkels binnen de EU. Dit is een groei van maar liefst 25% ten opzichte van 2015. Meer dan de helft van alle aankopen werd gedaan bij webwinkels die in Duitsland zijn gevestigd. België is ook zeer populair, met 8% van de aankopen. Dat meldt het Nederlandse bureau voor de statistiek CBS op basis van gloednieuw ‘big data’ onderzoek in samenwerking met twee universiteiten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?