Twee jaar geleden opende TEDi – voluit Top Euro Discount – in Tongeren zijn eerste winkel van ons land. Dietrich Heumann, sinds vorig jaar COO bij TEDi, over de steile opmars van het bedrijf en de plannen van de Duitse discounter voor de Belgische markt.

Anderhalf uur voor Gondola Day van start gaat in het bioscoopcomplex van Kinepolis in Eigenbrakel staat Dietrich Heumann aan een tafeltje ontspannen een koffie te drinken. De in Duitsland wonende Oostenrijker vertelt dat België een heel klein beetje een thuisland is voor hem: hij woonde vier jaar in Bergen, waar zijn vader toen werkte. “Het voelt altijd bijzonder om in België te zijn. Ik heb er nog altijd een connectie mee”, vertelt hij. Hoe ontspannen de 59-jarige Heumann er ook uitziet, gehuld in strakke jeans en witte sneakers: het is een drukke periode voor hem en TEDi. “We hebben net onze jaarresultaten voorgesteld, dat is altijd een drukke periode”, verklaart hij. “We hebben een goeie start gemaakt in het nieuwe boekjaar (dat begon in mei, n.v.d.r.). We hebben natuurlijk al enkele jaren mooie cijfers, we zijn niet ongelukkig. Maar je weet hoe retailers zijn: het mag altijd nog iets meer zijn. We zijn nog niet zo lang geleden begonnen in Frankrijk en België, en er zijn nog een aantal landen, zoals Polen, Spanje en Italië, waar we nog heel veel groeimogelijkheden hebben. Daar ligt nog veel werk op de plank. In de komende tijd gaan we ons daarop concentreren. Maar na twee jaar kan het alweer anders zijn.”