Klanten van Delhaize kunnen voortaan met de punten die ze verzamelen via hun SuperPlus kaart een schenking doen aan een goed doel. De eerste organisatie waarmee de supermarkt samenwerkt is Think Pink, dat de komende maand sensibiliseert rond borstkanker.

De samenwerking met Think Pink is de eerste samenwerking van zijn soort die Delhaize in de toekomst nog meer wil opzetten, zodat klanten aan verschillende goede doelen kunnen schenken. “Het is een hulp waaraan de betrokken organisaties meer dan ooit behoefte hebben sinds het begin van de crisis”, zegt de winkelketen in een persbericht. Delhaize steunt Think Pink als sinds zes jaar, een samenwerking die strookt met haar slogan, ‘Mee met ’t leven’. Tijdens de komende maand, waarin er gesensibiliseerd wordt rond borstkanker, moedigt de supermarkt schenken aan Think Pink aan. Via de app Mydelhaize of op delhaize.be kunnen klanten hun punten inruilen voor kortingen zoals ze het gewoon zijn, maar het zal tegelijk mogelijk zijn hun punten en het corresponderende bedrag over te maken aan Think Pink. Punten overmaken aan Think Pink is mogelijk vanaf 28 september, vanaf een minimum van en per schijf van 50 punten (wat overeenkomt met 0,50 euro).

Los van het lovenswaardige goede doel is het een interessant initiatief, ook al is voorzichtigheid geboden om er in marketingtermen over te spreken, omdat dat een cynisch opportunisme suggereert dat hier niet van toepassing is. Supermarkten ondersteunen wel vaker goede doelen. Denk aan Cora en Match, die partners zijn van Télévie. Maar klanten via een klantenkaart de mogelijkheid geven te schenken aan een goed doel, is iets nieuws en is een initiatief waar iedereen van profiteert: het goede doel, de klant die makkelijk kan schenken en de winkelketen, die zijn maatschappelijke engagement visibiliteit geeft.