iStock
iStock
Haarverzorging wint verder aan populariteit. Consumenten breiden hun haarverzorgingsroutine uit en laten zich daarbij leiden door trends op sociale media. Blijven ze trouw aan de premiummerken, of lonken goedkopere alternatieven? En wat houdt de opkomende ‘skinification’-trend precies in? “Op TikTok wordt vaker gezocht op haircare dan skincare”, weet Kruidvat-woordvoerder Sander Khouw.
De Belgische markt voor haarverzorgingsproducten is het afgelopen jaar met 4,6% in waarde gegroeid. Het volume bleef nagenoeg stabiel (-0,5%), ondanks een prijsstijging van 5,1%. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau NielsenIQ (MAT P13 2024). “Shampoo en conditioner blijven de grootste segmenten, met een waardegroei en minimaal volumeverlies”, vertelt Kruidvat-woordvoerder Sander Khouw. “Deze producten worden vaak als essentieel beschouwd, waardoor de vraag minder gevoelig is voor prijsverhogingen.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?