Action
Exclusief
Action
“De meest doeltreffende marketing is mond-tot-mondreclame, de ervaring die je in de winkel hebt en waarover je daarna met anderen praat”, herhaalt Myriam Blanpain, voorzitster van communicatiebureau AddRetail, als we praten over het succesverhaal dat de Nederlandse discounter Action de voorbije jaren heeft geschreven.
“Als je een Action-winkel binnenloopt is het heel moeilijk om weer buiten te gaan zonder iets te kopen. Je zult altijd wel iets ontdekken, een beetje zoals dat vroeger ook wellicht bij Ikea het geval was. Daarna ga je dat aan anderen vertellen, hoeveel je hebt betaald, bijvoorbeeld, en dat zal reacties van positieve verrassing uitlokken. De beste marketing is dan ook in de eerste plaats nog altijd een goede koopervaring.”
“Voor retailers is het product hun formule, hun aanbod, hun propositie op de markt”, voegt marketingdeskundige Nicolas Lambert eraan toe. “Winkelketens als Action of anderen in dezelfde aard werken volgens mij zo goed omdat ze iets nieuws hebben gebracht dat voordien niet op de markt bestond. En we mogen ook niet vergeten dat die spelers bovendien een aanbod hebben dat helemaal aansluit bij de huidige context.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?