De Bijenkorf
Exclusief
De Bijenkorf
De Bijenkorf zal door een herstructurering 15 jobs schrappen. Dit nieuws volgt kort na de aankondiging dat het ook de internationale webshops zal sluiten om kosten te besparen.
Op zijn hoofdkantoor plant het Nederlandse warenhuis De Bijenkorf een reorganisatie waarbij vijftien banen worden geschrapt. De Nederlandse retailer wil zoveel mogelijk middelen investeren in de ‘voorkant’ van de organisatie. Daarmee ogen ze op de winkels en op de webshop. De retailer zegt zo een aantal afdelingen die in hun activiteiten en budget te veel overlappen efficiënter te kunnen inrichten. De directie laat weten dat ze het proces uiterst pijnlijk voor alle betrokkenen vindt.
Ook twee weken geleden kondigde De Bijenkorf een kostenbesparing aan: omdat de kosten steeds meer toenamen, moest het bedrijf een knoop doorhakken. Daarom haalt het de webshops in Duitsland, Oostenrijk, Frankijk, Luxemburg, Wallonië en Monaco offline en wil het zich voortaan focussen op de Nederlandse en Vlaamse markt.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?