Liefhebbers van Côte d’Or in ons land kunnen hun lievelingsmerk vanaf begin maart ook kopen in ijsversie. Het merk, dat eigendom is van het Amerikaanse Mondelez, zal frisco’s verkopen met chocolade en vanillesmaak.
Het is het Franse magazine Linéaires dat met het nieuws naar buiten komt. Froneri, de huidige nummer 2 in Europa wat betreft ijsjes (na Unilever), breidt zijn licentiebeleid uit. Het bedrijf had al licenties om ijs op de markt te brengen van merken als Milka, Daim, Toblerone, Oreo en Kit Kat. En dit jaar komt daar ook nog Côte d’Or bij. “In de chocoladerayon heeft het merk een bekendheid van maar liefst 97% en een penetratie van 41%”, verduidelijkt Pierre Van Marrewijk, marketingdirecteur bij Froneri. “Côte d’Or is voor ons een nieuwe groeihefboom om ons te richten op nieuwe consumenten die ouder zijn dan 35 jaar.”
Het frisco aanbod van Froneri bestaat momenteel uit twee producten: een vanille ijsje met een laag van chocolade-hazelnoot en een chocolade ijsje met een laag van chocolade-hazelnoot (in versie 65 g en in mini-versie). Het is het bedrijf Ceges, dat gespecialiseerd is in de distributie en verkoop van diepvriesproducten, dat de frisco's van Côte d'Or op de Belgische markt brengt. Vanaf begin maart zijn de ijsjes beschikbaar bij de meeste retailers: Colruyt, Delhaize, Carrefour, Cora, Match en louis delhaize. De aanbevolen verkoopsprijs van de producten bedraagt zo'n 5,49 euro.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?