Vanaf 17 maart sluit Coolblue al zijn fysieke winkels in Nederland en België tot 6 april. Daarnaast zijn verschillende categorieën die nu minder belangrijk zijn niet beschikbaar. Op die manier wil Coolblue gerichter inspelen op de grote vraag naar thuisleveringen.

“België en Nederland werkend houden, dat is de taak die Coolblue heeft de komende dagen”, stelt het e-commercebedrijf. “Mensen bestellen extreem veel meer thuiswerkplekken, apparatuur om met elkaar in contact te houden en spullen om huishoudens draaiend te houden. We zien de afgelopen dagen alleen al in monitoren, webcams en vriezers een groei van honderden procenten. Om aan deze enorme vraag te voldoen heeft Coolblue ervoor gekozen om alle energie erop te richten om die productgroepen in grote getallen bij mensen thuis te krijgen.”

Concreet heeft Coolblue besloten om vanaf morgen alle fysieke winkels in België en Nederland te sluiten tot 6 april. Daarnaast zullen ook verschillende categorieën die nu niet belangrijk zijn zoals koffers, navigatiesystemen en barbeques, voorlopig niet meer beschikbaar zijn. Zo wil het bedrijf beter inspelen op de grote vraag naar thuisleveringen.

 “We hebben onszelf in recordtijd weer opnieuw moeten uitvinden”, aldus Pieter Zwart, beginbaas bij Coolblue. “Honderden Klantenservicemedewerkers werken massaal vanuit huis om onze klanten te helpen. Onze collega’s van CoolblueFietst en CoolblueBezorgt zijn elke dag onderweg om de producten op een snelle en veilige manier bij mensen thuis te krijgen. In onze schuur in Tilburg werken mensen op voldoende afstand van elkaar, in acht verschillende hallen dag en nacht door. Gelukkig is er in het magazijn heel veel gemechaniseerd”.