De omzet van webwinkel Coolblue (in België en Nederland) groeide in 2014 met 45% tot 360 miljoen euro. De stijging is naar eigen zeggen te danken aan de uitbreiding van de leveringsmogelijkheden: Coolblue levert sinds vorig jaar op elke dag van de week.
Coolblue was in 2014 de eerste in België om pakjes eerst op zaterdag, en later ook de pionier in zondagsleveringen. Klanten van de webshop kunnen nu op elke dag van de week hun bestellingen thuis ontvangen. “Dat draagt sterk bij aan de groei van het afgelopen jaar”, zegt directeur en oprichter Pieter Zwart. En ook in 2015 verwacht het bedrijf een groei “die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen”.
2015
Midden 2015 opent een nieuw magazijn de deuren in het Nederlandse Tilburg, en er wordt verder gezocht naar een pand in de buurt van Leuven/Zaventem en Hasselt voor een fysieke winkel/servicepunt te openen. Maar er wordt ook verder geïnvesteerd in service: bijvoorbeeld door service te bieden via WhatsApp. Verder komt Coolblue binnenkort ook voor het eerst met een reclamespot op de Belgische televisie
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?