- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Nadat het consumentenvertrouwen de afgelopen vier maanden een dalende trend vertoonde, geeft de indicator voor mei een stabilisatie aan. In maart zakte het nog van -5 naar -7 en ook in april daalde het naar -8, maar voor mei bleef de indicator hangen op -8.
De vooruitzichten van de consument voor de algemene Belgische economie gaan er niet op vooruit en blijven op een laag peil hangen. Ook de angst voor werkloosheid het komende jaar, nam aanzienlijk toe.
Anderzijds zijn de gezinnen optimistischer geworden over hun persoonlijke situatie. Zo verwachten ze dat hun financiële mogelijkheden de komende twaalf maanden zullen verbeteren en vooral dat ze meer zullen sparen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?