Colruyt Group
Exclusief
Colruyt Group
Colruyt test vanaf vandaag zijn gloednieuwe kassaconcept ‘easy check-out’ in zijn winkel in Halle. Dankzij een camera met artificial intelligence boven de kassa worden producten automatisch gescand wanneer deze overgezet worden van de ene kar naar de andere. Daardoor verloopt het kassaproces tot een vijfde sneller.
Colruyt wilt zijn kassasysteem vergemakkelijken en test daarom vanaf vandaag zijn gloednieuwe ‘easy check-out’-concept in de Colruyt-winkel in Halle. Vooraf vond al een succesvolle eerste test plaats in een testomgeving, maar nu zullen ook klanten kennismaken met het nieuwe concept. De werking is simpel: boven één van de kassa’s hangt een camera met artificial intelligence die de producten automatisch scant wanneer deze overgezet worden van de ene kar naar de andere. “De camera herkent tot 85% van de producten en kan ook het onderscheid en de juiste keuze maken wanneer er meerdere barcodes op een product kleven, zoals bij een multipack”, vertelt Rudi Dewulf, regionaal directeur bij Colruyt. Groenten en fruit moeten wel nog gewogen worden, dus die worden nog niet meegenomen in deze nieuwe werkwijze. Ook producten die zich onderaan in de kar bevinden, zoals bakken drank, ziet de camera niet en zullen ook nog met een handscanner geregistreerd worden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?