iStock
Exclusief
iStock
Coca Cola heeft in het voorbije kwartaal zijn omzet en zijn winst verhoogd. De winst bedroeg 2,82 miljard dollar, 14% meer dan vorig jaar. Net als concurrent PepsiCo stelt het zijn prognoses voor het komende jaar naar boven bij.
Ondanks - of net dankzij - de hoge inflatie verhoogt Coca Cola zijn omzet en zijn winst, nadat concurrent PepsiCo vorige week ook al goeie resultaten presenteerde. De frisdrankgigant heeft voorlopig geen last van verminderde koopkracht bij consumenten of prijsverhogingen: in het laatste kwartaal gingen de prijzen van Coca-Cola gemiddeld met 12% omhoog, maar zelfs dan nog gingen de volumes met 4% omhoog. De kwartaalomzet steeg zo in een jaar tijd met 10% tot 11,06 miljard dollar. De winst steeg met 14% tot 2,82 miljard dollar. Het bedrijf achter onder meer Sprite en Minute maid stelt zijn omzetprognose voor het komende boekjaar worden naar boven bij. Opmerkelijk is dat veel voedingsmultinationals er tot nu toe in slagen om de prijsstijgingen door te rekenen aan consumenten zonder hun winst in gevaar te brengen. In de frisdrankensector zijn er twee grote spelers die de wereldwijde markt in handen hebben en zo veel macht in handen hebben: Coca Cola en PepsiCo. Coca Cola verwacht dat het in de komende periode wel meer impact zal voelen van de koopkrachtcrisis en dat de volumes onder druk zullen staan.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?