Coca-Cola lanceert in de VS een abonnementsdienst: de Coca-Cola Insiders Club. Leden krijgen elke maand een verrassingsbox toegestuurd. 

De verrassingsbox bevat voorproefjes van Coca-Cola’s nieuwe dranken die nog niet in de winkels liggen en andere ‘verrassingen'. Het abonnement kost tien Amerikaanse dollar per maand of eenmalig vijftig dollar. Leden van de Insiders Club krijgen de doos gedurende zes maanden thuisbezorgd. 

Het abonnement wordt voorlopig alleen in Amerika aangeboden en was een succes: binnen drie uur waren er duizend leden. Het bedrijf heeft een wachtlijst waarop andere geïnteresseerden zich kunnen aanmelden. “We zijn enorm enthousiast over de respons die we kregen, wat toont hoe gepassioneerd consument zijn over merken en innovatie”, zegt Alex Powell, digital experiences manager bij Coca-Cola North America. “Het toont dat de moeite waard kan zijn om het concept uit te breiden en meer mensen de kans te geven zich te abonneren.”

De stap van de frisdrankgigant past in de trend waarbij vooral online retailers hun producten steeds vaker aanbieden via abonnementen. Het bedrijf speelt al langer in op het succes van online marketing. Zo konden klanten eerder de limited edition Coca-Cola met kaneelsmaak online bestellen. Het gaat om een test van zes maanden, waarna het bedrijf beslist om er mee door te gaan.