Frisdrankreus Coca-Cola wil meer vat krijgen op de groeiende markt van energydrinks en verwerft een belang van 17% energydrinkproducent Monster Beverage. Het bedrijf betaalt daar 2,15 miljard dollar voor.
Coca-Cola ziet duidelijk veel toekomst in het energydrinksegment. De multinational legt 2,15 miljard dollar (omgerekend 1,6 miljard euro) neer voor een belang van 16,7% in Monster. Dat aandeel zou in de komende jaren nog opgetrokken worden tot 25%. Maar het partnerschap tussen de twee bedrijven gaat verder dan dat.
Alle energydrink-merken van Coca-Cola (Burn, Full Throttle) zullen immers bij Monster ondergebracht worden. Omgekeerd gaan alle niet-energydrinks van Monster (Hansen's Natural Sodas, Peace Tea) naar Coca-Cola. Bovendien wordt Coca-Cola wereldwijd de distributiepartner bij voorkeur van Monster.
Dat laatste is minder goed nieuws voor AB InBev, dat momenteel de distributie van Monster in de VS en Canada verzorgt. Er zou namelijk gedacht worden om de distributie in Noord-Amerika exclusief bij Coca-Cola onder te brengen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?