Ondanks een moeilijk marktklimaat behaalde de Claes Retail Group het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. Hij viert bovendien zijn 50e verjaardag, met de opening van minstens 10 nieuwe adressen: 5 winkels en evenveel pop-ups. In het Nederlandse Sluis opende de groep zijn eerste winkel met de drie merknamen JBC, Mayerline en CKS samen.

Niettegenstaande de moeilijke markt kan Claes Retail Group (CRG), het moederbedrijf van de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, terugkijken op een positief jaar 2024. CRG behaalde een stabiele omzet van 237 miljoen euro en een EBITDA van 11,4 miljoen euro, wat de groep omschrijft als het beste brutobedrijfsresultaat in acht jaar. Alle drie de merken kenden in 2024 betere resultaten dan het jaar daarvoor. CEO’s Bart en Ann Claes maken hun intentie bekend om te investeren en te innoveren. “Wij openen minstens 5 nieuwe en 5 tweedehandsshops, inclusief de combi-winkel in het Nederlandse Sluis, dit keer met de merken Mayerline en CKS onder één dak.” Het is een concept dat succesvol lijkt en dat ook elders in het aangekondigde uitbreidingsprogramma van de groep zou kunnen opduiken: “De recente winkelconcepten waarin de drie merken onder één dak verzameld zitten, slaan aan bij het publiek. En we willen voortbouwen op dit momentum met een nieuw avontuur in het buitenland. Ook in België staan dit jaar een aantal nieuwe, al dan niet gecombineerde winkels op de planning: CKS Roeselare, Mayerline Woluwe, JBC en CKS Rijkevorsel en JBCxCKSxMAY Menen. En er is nog nieuws: CRG zet in op kunstmatige intelligentie om het voorraadbeheer te optimaliseren en lanceert ook een nieuwe JBC-applicatie.